Aku Seorang Perantau: DEXTEROUS TRAVELLOG #1 : GUNUNG JERAI,BATU HAMPAR


Sunday 26 March 2017

DEXTEROUS TRAVELLOG #1 : GUNUNG JERAI,BATU HAMPAR



Assalamualaikum to all my readers!!!

Alhamdulillah,trip dexterous pada kali ini bergerak ke Gunung Jerai pada 23/3/2017.

Tak tau nak describe macam mana sebab nak bagi entri kali ini panjang lebar.

Okay,Start from First.

Kami semua jumpa di Stesen KTMB GURUN sebab nak tunggu Ammar,Aswad,Aiman,Matdan,Irfan dengan Caun sebab depa naik komuter.Pastu terserempak ngan Ustaz Asril.
Semua sampai dalam pukul 9:00 pagi.Then, kami pun bergerak ke Gunung Jerai.

Sampai kat bawah kami pun start mendaki.For the first kilometer,aku dah semput dah.Pastu hasut yang lain untuk ambik motor kat bawah.Aku drrive kereta naik ke atas.
Agak mencabar dengan jalan tak berapa nak elok,curam dengan selekoh yang sangat tajam.Tapi trip kali ini memberikan aku ujian yang aku mampu tempuhi
.First tu terpikir la jugak,betul ka aku ni boleh drive kereta naik atas??

Kami pun start naik kat atas pada pukul 10:00 pagi.

Sebelum sampai puncak kami bergerak ke taman rimba yang tak berapa nak rimba haha.


Sampai kat situ turun la kat bawah ikut tangga kecik tuh,bila turun-turun jumpa jalan tar kat bawah balik!HAHAH!!

Lepastu kami bergerak ke puncak yang bakinya kurang dari 3KM.

Dah sampai atas,buat apa lagi?SELFIE!!!




Selesai menikmati udara sejuk kat atas kami pun turun dan bergerak ke Hutan Lipur Batu Hampar,Yan Kedah.








Air dia sangat sejuk SERIOUSLYYY!!!

Best!!!

Lepas semua dah penat,perut pun sudah berbunyi.Kami bergerak ke Medan Selera Yan.



Selesai makan,Semua bergerak ke KTMB GURUN nak ambik last picture la katakan..sebelum nak balik.




Thanks Guys!!! Love u all


Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment